Konfirmation i Frederiksberg Sogn 2025

Denne side er for dig, der skal gå til konfirmationsforberedelse i skoleåret 2024/25 og konfirmeres i 2025. Herunder kan du se de datoerne for konfirmationerne. Vi åbner for tilmelding til vores fire hold mandag den 18. marts kl. 10.00. Du kan kun tilmelde dig ét hold, så før du tilmelder dig, vil det være en god idé at finde ud af, hvilket hold dine klassekammerater tilmelder sig. Vi lukker tilmeldingerne, når holdene har den størrelse, som passer til henholdsvis Frederiksberg Kirke og Frederiksberg Slotskirke. Har du spørgsmål er du velkommen til at ringe til den pågældende præst. Du finder hans/hendes kontaktoplysninger her.

Søndag den 4. maj, Frederiksberg Kirke kl. 10.00

Undervisning tirsdag 14.30-16.00 ved Lars Gustav Lindhardt – overvejende for elever fra Ny Hollænderskolen.

Søndag den 11. maj, Frederiksberg Kirke kl. 10.00

Undervisning tirsdag 14.30-16.00 ved Benedikte Sommer – overvejende for elever fra Ny Hollænderskolen.

Søndag den 18. maj, Frederiksberg Kirke kl. 10.00

Undervisning torsdag 15.30-17.00 ved Pia Nordin Christensen – overvejende for elever fra Frederik Barfods Skole.

Søndag den 4. maj, Frederiksberg Slotskirke kl. 10.00 eller 12.00

Undervisning torsdag 15.30-17.00 ved Hannah Svinth-Værge

Vigtige datoer

Konfirmationsforberedelse begynder i uge 38, hhv. tirsdag den 17. september og torsdag den 19. september

Konfirmanderne skal på en heldagstur til kirkens gamle lejr på Asnæshalvøen. Det kommer til at foregå lørdag den 5. oktober 2024 eller søndag den 6. oktober 2024. Hold denne weekend fri til konfirmationsforberedelse, information følger.

Hvorfor konfirmationsforberedelse?

Før du kan blive konfirmeret, skal du ”gå til præst”.

Konfirmationsforberedelse er for alle, der har lyst til at udfordre sig selv med livets store spørgsmål, og som gerne vil vide noget mere om tro og kristendom.

Er du i tvivl, om du vil konfirmeres, kan du godt gå til præst alligevel. Det kan være nemmere at tage beslutningen, om du vil konfirmeres, når du ved lidt mere om, hvad det går ud på.

Yderligere information

Bor du i sognet?

Du går fortrinsvis til præst og bliver konfirmeret dér, hvor du bor eller går i skole. Du kan derfor altid blive konfirmeret i Frederiksberg Kirke eller Frederiksberg Slotskirke, hvis du bor i sognet – eller hvis du går på Ny Hollænderskolen eller Frederik Barfods Skole.

Er du døbt i en af sognets kirker, kan du også blive konfirmeret her.

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke er døbt?

Du skal være døbt, før du kan blive konfirmeret. Men du kan godt gå til præst, selvom du ikke er døbt. Så bliver du døbt inden konfirmationen.

Spørgsmål om tilmelding bedes rettet til kirkekontoret på telefon 3321 3937.

Spørgsmål vedrørende undervisning og konfirmation bedes rettet til din konfirmationspræst.
Find kontaktoplysninger her.